Iпотека в Україні
Портал іпотечного кредитування


Про поліпшення роботи з надання нотаріальних послуг населенню

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Редактор

  • Старший модератор
  • Эксперт
  • ****
    • Повідомлень: 2384
    • Репутация: 2
    • Ипотека в Украине
реєстраційний код:
43234/2008

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

30.05.2008 № 914/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 травня 2008 року за № 489/15180

1338 Про поліпшення роботи
з надання нотаріальних послуг населенню

Відповідно до підпункту 24 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2006 року № 1577, з метою забезпечення доступності населення до нотаріальних послуг та наближення нотаріальних послуг до сільського населення, а також населення, що проживає у віддалених районах,

Н А К А З У Ю:

1. Начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі:

1.1. З метою поліпшення роботи з надання нотаріальних послуг населенню та належної організації діяльності державних нотаріальних контор забезпечити перегляд графіків роботи державних нотаріальних контор та графіків прийому громадян у державних нотаріальних конторах, виходячи з таких вимог:

— установлення загальних вихідних днів для державних нотаріальних контор — неділя та понеділок, а за наявності декількох державних нотаріальних контор (міської, районної) в одному населеному пункті установлення для таких державних нотаріальних контор різних вихідних днів (субота, неділя або неділя, понеділок);

— установлення прийому громадян у державних нотаріальних конторах, вихідними днями для яких є неділя і понеділок, також у суботу;

— здійснення прийому громадян у державних нотаріальних конторах протягом робочого дня, а в багатоскладових державних нотаріальних конторах установлення перерви для відпочинку та харчування працівників тривалістю не більше однієї години таким чином, щоб державна нотаріальна контора працювала безперервно протягом робочого дня.

1.2. Установити тривалість роботи державних нотаріусів з архівними документами в державних нотаріальних конторах не більше 4 годин на тиждень.

1.3. Переглянути організацію роботи державних нотаріальних контор з урахуванням навантаження, зручності та доступності для населення нотаріальних послуг з метою перерозподілу штатної чисельності державних нотаріальних контор у межах наявної штатної чисельності залежно від кількості населення, яке обслуговується цими нотаріальними конторами.

У населених пунктах, де діє декілька державних нотаріальних контор, переглянути та визначити територію (по вулицях, проспектах, бульварах тощо), населення якої обслуговуватиметься з питань оформлення спадкових прав кожною з цих контор.

1.4. З метою забезпечення належної організації роботи державних нотаріусів з оформлення нотаріальних документів, роботи з єдиними та державними реєстрами та архівними документами вирішити питання щодо введення додаткових штатних одиниць технічних працівників (операторів, друкарок, архіваріусів тощо) за рахунок коштів спеціального фонду, отриманих як плата за надання державними нотаріусами додаткових послуг правового характеру, не пов’язаних з вчинюваними нотаріальними діями, а також технічного характеру відповідно до Закону України «Про нотаріат», та в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах установ за спеціальним фондом.

1.5. У разі відсутності всіх державних нотаріусів у державній нотаріальній конторі обов’язки щодо нотаріального обслуговування населення наказом начальника відповідного головного управління юстиції терміново покладати на іншу державну нотаріальну контору, місце розташування якої найбільш наближено до державної нотаріальної контори, яка тимчасово не працює у зв’язку з відсутністю державних нотаріусів, чи на державну нотаріальну контору, у якій існує оптимальна можливість для належного надання нотаріальних послуг.

При цьому необхідно як організувати нотаріальне обслуговування населення у приміщенні цієї державної нотаріальної контори, так і забезпечити здійснення прийому громадян державними нотаріусами з виїздом до населеного пункту, у якому розташована державна нотаріальна контора, що тимчасово не працює, або іншого населеного пункту, нотаріальне обслуговування населення якого здійснювала ця державна нотаріальна контора.

1.6. Забезпечити не рідше ніж двічі на місяць роботу виїзних громадських приймалень (протягом цілого робочого дня) у віддалених населених пунктах чи районах, які не забезпечені нотаріальними послугами, за участю представників Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції із залученням приватних нотаріусів для надання юридичної допомоги, консультацій та вчинення окремих видів нотаріальних дій згідно з вимогами Закону України «Про нотаріат» щодо території діяльності приватного нотаріуса.

1.7. Щокварталу затверджувати графіки роботи виїзних громадських приймалень, про що інформувати населення, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, а також засоби масової інформації.

Організовувати участь приватних нотаріусів у прийомі громадян у громадських приймальнях відповідно до затвердженого графіка.

1.8. Забезпечити постійне проведення правороз’яснювальної роботи серед населення з питань нотаріату працівниками головних управлінь юстиції із залученням нотаріусів, у тому числі приватних, шляхом підготовки публікацій та виступів на радіо, телебаченні тощо.

1.9. Забезпечити створення «гарячих ліній» з питань організації роботи та діяльності державних нотаріальних контор, приватних нотаріусів, забезпечення населення нотаріальними послугами та скласти графіки їх проведення.

1.10. Підготувати методичні матеріали, зразки документів, необхідних для відчуження рухомого та нерухомого майна, оформлення спадкових прав, їх охорони тощо, та надати ці матеріали головам сільських, селищних, міських рад для розміщення в доступних для користування населення місцях (сільські ради, сільські клуби, бібліотеки тощо).

1.11. Проводити навчання для посадових осіб виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад щодо вчинення ними нотаріальних дій та запровадити практику надання їм методичної допомоги.

1.12. Забезпечити виконання вимог цього наказу та про їх виконання і проведену роботу інформувати Міністерство юстиції до 1 липня 2008 року.

2. Директору Державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України, начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити державні нотаріальні контори необхідними технічними засобами та операторами для поліпшення роботи з єдиними та державними реєстрами, що діють у системі Міністерства юстиції України, за рахунок коштів Державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України.

2.1. Щороку до 10 липня за перше півріччя та до 10 січня за друге півріччя надавати Міністерству юстиції України інформацію про стан виконання пункту 2 цього наказу та вжиті заходи.

3. Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань (Н. В. Ященко):

— подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» (із змінами);

— довести цей наказ до відома начальника Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальників головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.

4. Начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі довести зміст цього наказу до відома населення регіону (області), керівників органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади та забезпечити його оприлюднення в приміщеннях державних нотаріальних контор, приватних нотаріусів, сільських, селищних, міських рад.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України Л. В. Єфіменка.

Міністр М. В. ОНІЩУК