Iпотека в Україні
Портал іпотечного кредитування


Про затвердження Положення про особливості реорганізації банку ...

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Редактор

  • Старший модератор
  • Эксперт
  • ****
    • Повідомлень: 2384
    • Репутация: 2
    • Ипотека в Украине
 ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А

                        27.06.2008  N 189

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      12 вересня 2008 р.
                                      за N 845/15536


            Про затвердження Положення про особливості
          реорганізації банку за рішенням його власників


     Відповідно до  статей  104-109  Цивільного  кодексу   України
( 435-15  ),  статей  59,  91,  336 Господарського кодексу України
( 436-15 ),  статей 6, 26-29, 31-33, 38-40, 42 Закону України "Про
банки  і  банківську  діяльність"( 2121-14 ),  інших законодавчих
актів України, з метою визначення особливостей реорганізації банку
за рішенням  його  власників Правління Національного банку України
П О С Т А Н О В Л Я Є:

     1. Затвердити Положення про особливості  реорганізації  банку
за рішенням його власників, що додається.

     2. Установити,  що  банки,  які  реорганізовуються у відкриті
акціонерні     товариства     з     метою     приведення     своєї
організаційно-правової форми у відповідність до Закону України від
14 вересня 2006 року N 133-V( 133-16  )  "Про  внесення  змін  до
деяких  законодавчих  актів України щодо форми створення банків та
розміру  статутного  капіталу"  ,  здійснюють  реорганізацію   без
отримання дозволу Національного банку України.
     План реорганізації  відповідних  банків,  що   подається   на
затвердження   Національному   банку   України,   має  передбачати
здійснення реорганізаційних процедур  у  строки,  установлені  цим
Законом (  133-16  ).  До  плану  реорганізації додається рішення
загальних зборів  про  проведення  реорганізації  та  затвердження
плану реорганізації.

     3. Департаменту   методології   банківського  регулювання  та
нагляду (Н.В.Іваненко) після державної реєстрації  в  Міністерстві
юстиції України довести зміст цієї постанови до відома структурних
підрозділів  центрального  апарату  Національного  банку  України,
територіальних   управлінь,  а  також  банків  для  керівництва  і
використання в роботі.

     4. Постанова набирає чинності через 10 днів  після  державної
реєстрації в Міністерстві юстиції України.

     5. Контроль   за   виконанням   цієї  постанови  покласти  на
заступника  Голови  Національного   банку   України   В.Л.Кротюка,
виконавчого   директора   -   директора  Дирекції  з  банківського
регулювання та нагляду О.І.Кірєєва  і  начальників  територіальних
управлінь Національного банку України.

 Голова                                               В.С.Стельмах


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Постанова Правління
                                      Національного банку України
                                      27.06.2008  N 189

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      12 вересня 2008 р.
                                      за N 845/15536


                            ПОЛОЖЕННЯ
               про особливості реорганізації банку
                    за рішенням його власників


                      1. Загальні положення

     1.1. Це  Положення  визначає  порядок  надання   Національним
банком  України  (далі - Національний банк) дозволу на добровільну
реорганізацію банку за  рішенням  його  власників  і  затвердження
плану     реорганізації,     особливості    погодження    статутів
банків-правонаступників,  видачі  їм   банківської   ліцензії   та
письмового  дозволу  на здійснення операцій,  унесення відповідних
записів до Державного реєстру банків у  зв'язку  з  реорганізацією
банків.

     1.2. У   цьому   Положенні  терміни,  що  визначають  способи
реорганізації  банків  (злиття,  приєднання,   поділ,   виділення,
перетворення),  уживаються відповідно до їх визначень, наведених у
статті 26 Закону  України  "Про  банки  і  банківську  діяльність"
( 2121-14 ) (далі - Закон про банки).

     1.3. Відповідно  до  цього  Положення  банками  -  учасниками
реорганізації є банк, що реорганізовується, і банк-правонаступник.
     Банком, що   реорганізовується,   є   банк,   який  унаслідок
реорганізації повністю або частково  передає  своє  майно,  кошти,
права та обов'язки банку-правонаступнику.
     Банком-правонаступником є банк,  який унаслідок реорганізації
повністю  або  частково приймає майно,  кошти,  права та обов'язки
банку, що реорганізовується.

     1.4. Керівники банку несуть відповідальність за достовірність
інформації  та  документів,  які подаються згідно з вимогами цього
Положення.
     Національний банк   може  вимагати  від  банків  -  учасників
реорганізації виправлення недоліків у поданих документах.

     1.5. Реорганізація банку  розпочинається  після  затвердження
Комісією   Національного   банку   України  з  питань  нагляду  та
регулювання діяльності банків (далі - Комісія Національного банку)
плану реорганізації.

     1.6. Банк-правонаступник  повинен  відповідати  вимогам  щодо
дотримання  економічних  нормативів  та  нормативу   обов'язкового
резервування  у  його  діяльності,  порядку  реєстрації  банків  і
ліцензування,  установленим законодавством України,  у тому  числі
нормативно-правовими актами Національного банку.

     1.7. Банк,  що  реорганізовується,  подає  звітність згідно з
порядком,  установленим нормативно-правовими актами  Національного
банку,  до  дня  внесення  запису  про  державну  реєстрацію  його
припинення  до  Єдиного  державного  реєстру  юридичних  осіб   та
фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр).

     1.8. Національний  банк  має  право  вимагати  від  банків  -
учасників реорганізації надання  інформації  про  стан  здійснення
реорганізації  відповідно  до  затвердженого  Національним  банком
плану реорганізації.

     1.9. Сума     розмірів     статутних      капіталів      усіх
банків-правонаступників  має  дорівнювати  сумі розмірів статутних
капіталів банків, що реорганізовуються, але бути не менше розміру,
передбаченого статтею 31 Закону про банки( 2121-14 ).

          2. Порядок надання Національним банком дозволу
                      на реорганізацію банку

     2.1. Банк,  що реорганізовується,  і банк-правонаступник  для
отримання   дозволу   Національного   банку   на  реорганізацію  і
затвердження плану реорганізації подають  до  Національного  банку
або    територіального    управління    Національного   банку   за
місцезнаходженням     банку,     що      реорганізовується,      і
банку-правонаступника (далі - відповідне територіальне управління)
такі документи:
     а) заяву  про  надання  дозволу  на реорганізацію,  підписану
головою спостережної ради і головою правління кожного з  банків  -
учасників реорганізації.
     У заяві має бути зазначено:
     спосіб реорганізації;
     майбутнє місцезнаходження банку-правонаступника;
     перелік усіх документів, що додаються до заяви;
     б) об?рунтування,    розрахунки    та    прогнозний    баланс
банку-правонаступника,  які  б  засвідчували  настання  позитивних
наслідків     для     вкладників     та      інших      кредиторів
банку-правонаступника;
     в) протоколи загальних  зборів  учасників  (далі  -  протокол
загальних зборів);
     г) план реорганізації банку;
     ?) рішення   спостережної   ради   банку  щодо  реорганізації
дочірнього банку;
     д) копію  платіжного документа про внесення плати за послуги,
що   надаються   згідно   з   цим   Положенням,   відповідно    до
нормативно-правових   актів  Національного  банку,  що  визначають
перелік послуг і тарифи за їх надання.

     2.2. Об?рунтування та  розрахунки  позитивних  наслідків  для
кредиторів і вкладників після реорганізації (далі - Об?рунтування)
мають містити таку інформацію:
     підстави прийняття рішення про реорганізацію;
     висновок про доцільність реорганізації та позитивні  наслідки
для вкладників та інших кредиторів банку після реорганізації;
     розмір статутного   капіталу   та   регулятивного    капіталу
банку-правонаступника;
     про забезпечення банку-правонаступника  приміщенням  або  про
заходи,  яких  банк  - учасник реорганізації вживає для дотримання
цих вимог згідно з планом реорганізації;
     прогнозний розрахунок   економічних  нормативів  і  нормативу
обов'язкового  резервування,   установлених   нормативно-правовими
актами Національного банку, протягом наступних трьох місяців після
консолідації балансів/розподілу балансу.
     До Об?рунтування  додається  статистична  звітність  банків -
учасників реорганізації за останній  місяць  за  станом  на  перше
число  місяця,  що  передує  зверненню  до Національного банку про
надання дозволу на реорганізацію банків:
     оборотно-сальдовий баланс - форма 10 (місячна)( z0353-03 );
     звіт про  дотримання  економічних  нормативів  -  форма   611
(місячна)( za353-03 ).
     До Об?рунтування додається перелік видів діяльності/операцій,
які  він  має намір здійснювати на підставі банківської ліцензії і
письмового дозволу Національного банку.
     Об?рунтування підписується   головою   спостережної   ради  і
головою правління кожного з банків - учасників реорганізації.
     Складення прогнозного      балансу      банку-правонаступника
здійснюється  з  дотриманням   вимог   нормативно-правових   актів
Національного банку.

     2.3. План   реорганізації   може   складатися  відповідно  до
зразків,  зазначених у додатках  1-5  до  цього  Положення,  та  з
урахуванням вимог щодо оцінки діяльності відокремлених підрозділів
і дочірніх підприємств банку, що реорганізовується.
     План реорганізації    затверджується    загальними    зборами
учасників     банку,     що     реорганізовується,     а     також
банку-правонаступника   у  разі  здійснення  реорганізації  шляхом
приєднання.
     Якщо реорганізація  здійснюється  шляхом злиття/приєднання та
до угоди про злиття/приєднання включено умови реорганізації згідно
з  додатками 1,  2 до цього Положення,  то план реорганізації може
бути  затверджений   спостережною   радою   банків   -   учасників
реорганізації.

     2.4. Банки,    що   реорганізовуються   шляхом   злиття   або
приєднання,  крім документів, передбачених пунктом 2.1 цієї глави,
для  отримання  дозволу  Національного  банку  на реорганізацію та
затвердження плану реорганізації подають:
     угоду про  злиття/приєднання  банків,  укладену  банками,  що
реорганізовуються,  затверджену  відповідно  до  вимог  статті  29
Закону про банки( 2121-14 ),  яка містить положення, що регулюють
питання, визначені в статті 28 Закону про банки;
     висновок та/або  відповідний дозвіл Антимонопольного комітету
України  чи  адміністративної  колегії  Антимонопольного  комітету
України у випадках, передбачених законодавством України.

     2.5. Національний  банк  перевіряє пакет документів,  поданий
банком,  що  реорганізовується,   і   банком-правонаступником   на
відповідність  вимогам  банківського  законодавства,  у тому числі
нормативно-правових актів Національного банку.
     Відповідне територіальне  управління  в тижневий строк з дати
отримання документів,  передбачених цією главою, від банку, нагляд
за  діяльністю  якого  здійснює  Національний  банк  відповідно до
переліку,  визначеного Комісією Національного банку,  надсилає  до
Національного  банку  відповідні  документи  та інформацію щодо їх
комплектності.
     Відповідне територіальне  управління  у  двотижневий  строк з
дати отримання документів,  передбачених цією главою,  від  банку,
нагляд  за  діяльністю  якого  здійснює  територіальне  управління
Національного банку відповідно до переліку,  визначеного  Комісією
Національного  банку,  надсилає до Національного банку відповідний
пакет  документів   і   висновок   щодо   доцільності   проведення
реорганізації.

     2.6. Національний  банк  повідомляє  банк  про  прийняття ним
рішення про надання дозволу на реорганізацію в листі  за  підписом
заступника   Голови   Національного   банку   -   куратора  служби
банківського нагляду згідно з функціональним розподілом обов'язків
або особи, яка виконує його повноваження.

     2.7. Національний банк відмовляє в реорганізації, якщо:
     а) проведення   реорганізації   банку   загрожує    інтересам
кредиторів і вкладників, зокрема:
     банк-правонаступник не     буде      відповідати      вимогам
нормативно-правових  актів  Національного  банку  щодо  дотримання
економічних  нормативів  та  порядку  реєстрації  і   ліцензування
діяльності банків;
     банк-правонаступник разом  з  його  дочірніми,  асоційованими
підприємствами за результатами консолідованої фінансової звітності
не  буде  дотримуватися   економічних   нормативів,   установлених
нормативно-правовими актами Національного банку;
     розмір статутного капіталу банку-правонаступника менший,  ніж
розмір, передбачений статтею 31 Закону про банки( 2121-14 );
     є рішення суду, яке унеможливлює проведення реорганізації;
     б) документи,  подані для отримання дозволу на реорганізацію,
містять недостовірну інформацію;
     в) подано  неповний  пакет  документів  або  ці  документи не
відповідають   вимогам   Закону   про   банки  (    2121-14    ),
нормативно-правових актів Національного банку чи цього Положення;
     г) учасникам банків,  які проводять реорганізацію, відмовлено
в наданні дозволу на придбання істотної участі в банку.

              
 Директор Департаменту
 нормативно-методологічного
 забезпечення банківського
 регулювання та нагляду                               Н.В.Іваненко